Předpovědi analytiků pro automobilový sektor nejsou optimistické

Předpovědi na letošní rok pro automobilový sektor nejsou optimistické. Podle analýzy nadnárodní společnosti Expense Reduction Analysts, problémy budou mít nejen firmy z automotive sektoru a na něj navázaných odvětví, ale v podstatě každá společnost, která mobilitu potřebuje.

„Při současném nastavení trhu je nezbytné, aby firmy kontrolovaly dodací lhůty nových vozidel s předstihem a častěji také konzultovaly s dodavatelem nebo dodavateli změněné podmínky,“ uvedl odborník Expense Reduction Analysts Juraj Janči.

Automobilky mají za sebou další těžký rok.

Zatímco v roce 2020 protipandemická opatření zemí odstavila jejich výrobu na více než půl roku, loni bojovali s problémy s logistikou a zejména nedostatkem čipů a polovodičů.

„Obrovské problémy, způsobené nedostatkem elektronických komponentů, nejsou jediné, se kterými se musí automobilový průmysl v současnosti vypořádat. Existují další problémy, dokonce opakovaně v několika hodnotových řetězcích, které ovlivňují tento sektor,“ doplnil executive partner společnosti Expense Reduction Analysts Henk Postmus.

Automotive sektor potýká s nedostatkem více potřebných surovin, jako je hořčík, železo, měď, uhlí a guma.

\“Problémem jsou i zvýšené náklady na palivo a také na námořní dopravu, která je nosným dopravním prostředkem pro automotive sektor,\“ dodal Janči, podle kterého nepomáhá ani energetická krize s historicky nejvyššími náklady na energie.

Čekací lhůty pro nová vozidla jsou dnes podle něj velkým problémem. „Lokální zásoby jsou prakticky vyprodané, a to u všech značek. Dodací lhůty se stále prodlužují, minimum je 6 až 8 měsíců,“ konstatoval Janči.

Obdobně je to v případě potřeby náhradních a nájemních vozidel. „Poskytovatelé pronájmů nedokážou rozšířit nebo obnovit své vozové parky v důsledku zpoždění v dodávkách nových vozidel resp. jejich nedostatku,“ uzavřel Postmus.

Latest articles

Similar articles

Subscribe to our newsletter

Instagram